zondag 15 augustus 2010

NEW YORK DAG 2

Zaterdag 14 augustus 2010

In plaats van dat ze een beetje rekening hielden met onze jetlag die nog steeds aanwezig was en het verdere slaaptekort door veel te laat te gaan slapen, moesten we deze morgen nóg vroeger vertrekken. Helaas waren er een aantal Duitsers die dat niet helemaal hadden begrepen en waren we 5 minuten te laat om de 8.45 boot naar Liberty Island te halen. Dit werd een half uurtje later. Op Liberty Island hebben we wat rondgelopen en natuurlijk de Statue of Liberty bewonderd.

Ook hadden we de beide dagen een gids, Gideon, die nogal vreemd en een beetje gestoord was. Hij praatte in zichzelf, had een groen zwaard op zak, maakte nogal rare grapjes en was ontzettend lang en heeel erg dun.

Maar goed, na Liberty Island moesten we een stuk lopen door het Financial district, terwijl iedereen kapot was en ontzettend honger had. We hebben het allemaal doorstaan en kregen toen een panini als beloning. Helaas was deze niet zoals verwacht en werd iedereen helemaal gestrest van het tempo waarin de New Yorkers werken. Maar eten is eten en we knapten in ieder geval iets op.

We hebben nog St. Paul’s Chapel van binnen bekeken, Ground Zero door de hekken en het Memorial 9/11 museum bezocht. Hierna vertrokken we met de bus naar 5th Avenue en hadden we shopping time! J Het eerste wat ik wou hebben, was een telefoon, want ik werd gek van het onbereikbaar zijn en niet naar huis kunnen sms’en. Dus daar hebben Lisa, Emma en ik eerst naar gezocht, en gelukkig gevonden, daarna hebben we nogal doelloos rondgelopen. Uiteindelijk dus alleen in de NBA store geweest en in de Juicy Couture winkel. Maar gelukkig gingen we door naar Times Square en hadden we nog 2 uur om in de supergrote, onwijs mooie en erg goedkope Forever 21 winkel rond te sneupen en veel te hoge hakken te kopen.

Toen we daaruit kwamen, hadden we nog 20 minuten, waarin ik snel een ‘creme double chocolaty chip’ heb gehaald bij de Starbucks en Emma een ‘mango orange smoothie’. Om half 8 gingen we eten bij het Hard Rock café, wat wel supervet was, alleen de muziek stond nogal hard. Gelukkig waren de hamburgers en patat heel erg lekker en de foto’s en gitaren heel vet om te zien.

Na het eten konden we eerst de bus niet vinden en stonden we met z’n achten + de 4 begeleiders te zoeken naar de bus. Iedereen vond het nogal raar dat de bus was vertrokken zonder alle begeleiders, maar het bleek dat hij een blok verder stond dan wij dachten, dus dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen.

Helaas pindakaas was dat alweer ons laatste avondje in New York. Het was echt supervet en ik zat ook met allemaal leuke meiden in de groep en op de kamer. Nu zit ik naast mijn ‘buddy’, Evelien, in het vliegtuig op weg naar Chicago en daarna de laatste vlucht alleen door naar San Antonio, waar hopelijk mijn gastgezin op me staat te wachten J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten