dinsdag 17 augustus 2010

EERSTE DAGEN

Dinsdag 17 augustus 2010

Ik ben hier alweer sinds zaterdag en heb nog helemaal niks geschreven over hoe het hier nou eigenlijk is! Dus ik zal bij het begin beginnen en kijken of ik me alles nog kan herinneren.

Zaterdagochtend om 6 uur moesten Evelien en ik opstaan en om kwart voor 7 vertrokken we naar het vliegveld. Onze eerste vlucht naar Chicago hadden we nog samen en daarna moesten we alleen doorvliegen. Evelien naar Pensacola, Florida en ik naar San Antonio, Texas. De eerste vlucht ging allemaal prima en toen we op Chicago aankwamen, ging Evelien eerst mee naar mijn gate, omdat ik een uur eerder moest vertrekken en daarna ging ze met een bus naar haar eigen (Chicago is nogal een onwijssupergroot vliegveld!).

Maar wat bleek nou, 2 Duitse meisjes die ook bij onze New York oriëntatie aanwezig waren, vlogen om dezelfde tijd naar San Antonio. Één daarvan kon voor geen meter Engels, maar de andere sprak het vloeiend. Dus had ik gelukkig toch niet een vlucht helemaal alleen.

Toen we aankwamen op het vliegveld, zoekende naar onze bagage, stonden daar de ‘host families’! Mijn host moeder, Rebecca stond er samen met mijn 4 nieuwe zusjes en broertjes, Monique, Jonathan, Jacob en Vianna. Ze hadden een superleuke poster gemaakt die zei (jawel, in het Nederlands): WELKOM THUIS LAURA. Grote knuffel met z’n allen en het was meteen goed.


Snel afscheid nemen van de Duitse meisjes en bagage pakken en toen naar buiten, naar de auto… En daar kwam het, WOESH, de hitte. Echt niet normaal. Het voelde als 45° en volgens mij zat het daar ook dichtbij in de buurt. Ik wist dat het warm zou worden, maar damn, zó warm!

Maar goed, met de auto naar mijn vaders, Larry, werk, want hij was natuurlijk ook wel nieuwsgierig wat ‘ie nu weer in huis had genomen. Dus beetje rondom San Antonio rijden en dit waren mijn eerste indrukken:
- De hitte
- De prachtige, grote huizen
- De grote auto’s!
Damn, vooral dat laatste, je hebt hier echt huge cars! Heel veel trucks ook. Het is natuurlijk Texas, maar de auto’s zijn echt heel groot, een normale BMW in Nederland is hier een klein vrouwenautootje.

Even snel langsgewipt bij Larry’s werk, hij werkt soms in het weekend in een ziekenhuis en toen op naar huis. Op de foto’s zag het huis er simpel en normaal uit, maar in het echt was het toch wel wat meer dan dat. Grote woonkamer, erg grote keuken, boven alle slaapkamers + een extra woonkamer waar de kinderen kunnen spelen als er bijvoorbeeld visite is en mijn slaapkamer + badkamer + inloopkast(!) zijn beneden, naast de keuken. Ik had niet verwacht dat je in de stad, met 4 (en nu 5) kinderen en in een gezin waar alleen de vader werkt, zo’n groot huis kon hebben! Maar wel dus.

We hebben zaterdag verder niet echt veel gedaan. Ik heb de helft van m’n koffer uitgepakt, m’n kamer een beetje ingericht en gegeten. Daarna lekker op bed.

Het was maar goed dat ik zo vroeg op bed ging, want de volgende dag gingen Rebecca en ik softbal spelen om 8 uur ’s ochtends! Alles begint hier een stuk vroeger en is ook een stuk vroeger weer afgelopen. Maar dit was op zich wel leuk, want nu kon ik alle buren een beetje leren kennen en mijn Nederlands softbalskills (ahum) showen. Rond half 10 gingen we er weer vandoor, want toen gingen we naar de kerk (gelukkig hoef ik niet elke week mee, pfoe…) Dat was saai, maar het was tenminste een mooie, moderne kerk met een band en zo die de liedjes deden, dus dat was oké.

In de namiddag zijn we nog wat met z’n zessen (zonder Larry) gaan zwemmen in het zwembad hier om de hoek, waar ik gelukkig gratis heen mag. Er was een soort back to school poolparty voor de kinderen, maar ik vond het wel prima, want er was gratis pizza en cola  Dus lekker pizza gegeten en ’s avonds nog een film met z’n allen gekeken, maar mijn jetlag is nog niet totally over, dus ik viel een bietsje in slaap.

Gister ben ik voor het eerst naar mijn nieuwe high school geweest! We zouden me inschrijven en alles, zodat ik donderdag mee kon doen aan de prep day, maar helaas moet ik eerst één of andere stomme Engelse test doen op zaterdag. Dus nu kan ik niet naar de prep day, moet ik me maandag ochtend onder de lessen inschrijven en kunnen we niet met z’n allen naar Houston, wat we dit weekend zouden doen… Maar goed, de school is in ieder geval niet normaal groot! Ze hebben iets van 200 klaslokalen en het is gewoon een hele campus. Ziet er allemaal wel ontzettend mooi uit, maar ik denk niet dat ik er ooit op tijd ga komen altijd de weg zal kwijtraken… ’s Avonds ben ik meegeweest naar de voetbaltraining van Monique en Jonathan, lekker in 40 graden zitten midden op een voetbalveld, haha. Gelukkig had Larry een parasol en stoeltjes meegenomen, dus dat maakte het al iets aangenamer.

O, en voordat je denkt dat ik hier verga van de warmte, overal is airco. Echt óveral. In huis, in de auto, in de school, in winkels, overal. Gelukkig maar…

Tot nu toe heb ik Nederland nog niet echt gemist en ben ik ook wel blij dat het hier tenminste mooi weer is. Mijn gezin is ontzettend leuk, de school ziet er vet (wel veel te groot) uit en de mensen hier zijn tot nu toe nog heel erg aardig. Wat ik wel mis, is mijn fiets. Alles gaat hier met de auto en ik kan nergens even zomaar heen gaan. Maar daar zal ik vast wel aan wennen.

Deze week zal ik waarschijnlijk nog veel tijd doorbrengen met mijn gezin, want verder ken ik hier nog niemand, haha. Maandag beginnen de scholen en hopelijk ontmoet ik daar wat leuke mensjes. Waarschijnlijk Mexicanen, want volgens mij komt iedereen hier uit Mexico :p

Ciao voor nu en ik zal proberen om vanavond of morgen de rest van de New York foto’s op mijn blog te zetten.

xx

2 opmerkingen:

  1. Haha zo leuk om te lezen! :D Maar echt super dat je 't daar zo leuk hebt. Maar, ik had je eh, 't weekend gesmst, maar die heb je wrsl niet ontvangen? Anders; mijn 06: +31653516243 en dan moeten we maar even texten!

    Bye sweety!
    xxx Nicky (als je niet ziet dat ik dit ben ;p)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeeeeeeeeeeeej pop!

    ben blij dat je het naar je zin hebt!
    wel apart als je na gaat, 'ik zit hier te lezen, en denkend dat jij gewoon helemaal aan de andere kant van de aardbol bent. Raar he!?! Maar heeeeeeeel leuk om te lezen, en mooooie fotos trouwens, hoop nog meer te zien en te lezen! Zal af en toe mezelf op de hoogte te houden om jou blog even te lezen, haha.

    Nou pop, k wens je nog veel plezier, doe je 'gezin' maar ff de groeten daar van je Nederlandse familie! ;)

    Dikkee kussssss, je nicht & haar vriend,

    (Daniella & Malven)

    Love youuuu, xxx

    BeantwoordenVerwijderen