zondag 15 augustus 2010

NEW YORK DAG 1

Zaterdag 14 augustus 2010

De oriƫntatie, 2 dagen New York, zit er alweer op. We hebben zoveel gedaan, gezien en rondgelopen dat ik nu al helemaal kapot ben. Ik hoop dat mijn nieuwe gezin me wat laat slapen, want hier in het vliegtuig wil dat ook niet al te best.

Maar goed, over New York. We kwamen woensdagavond rond half 8 aan in het Sheraton hotel in Newark. Dit is dus half 2 ’s nachts Nederlandse tijd. We hadden nog geen avondeten gehad en al een erg lange reis achter de rug. Van Schiphol naar Washington D.C. naar Newark. Iedereen had ontzettend honger en was helemaal kapot, dus snel wat pizzapunten naar binnen gewerkt en slapen maar.

De volgende dag gingen we rond half 8 ontbijten en om kwart over 8 vertrokken we met de bus richting Manhattan. We hebben eerst een wandeling gemaakt door Central Park, maar helaas regende het. Gelukkig was het nog steeds erg warm. Daarna zijn we met de bus door nog wat wijken als Little Italy, Chinatown en Greenwich Village gereden.

Lunch hadden we op Pier 17 en daar hebben Lisa, Emma, Jos en ik sushi en een smoothie gehaald (nogal rare combi naar mijn mening, maar wel erg lekker). We hadden nog een half uurtje lunchpauze, dus hebben even snel een kijkje genomen in de Abercrombie & Fitch winkel en waren daar natuurlijk niet voor de kleren…

Om naar Brooklyn te komen, moesten we de Brooklyn Bridge oversteken en dat hebben we lopend gedaan. In Brooklyn konden we een ijsje halen bij de Ice Cream Factory en hebben we natuurlijk wat foto’s gemaakt van de skyline van New York. Nog een korte tour door Brooklyn en toen shopping time in Chinatown. Helaas bestaat Chinatown voornamelijk uit winkeltjes met nep Prada, Gucci en Fendi tasjes, dus zijn Emma, Lisa en ik naar de wijk SoHo gegaan en hebben daar een uur in de Topshop gespendeerd.

We hebben gegeten bij Pasta Lovers, wat ik erg lekker vond (maar niet iedereen, haha) en zijn daarna op de Top of the Rock geweest om het uitzicht van New York te bewonderen. Helaas waren er overal ramen, wat op zich natuurlijk erg logisch is, zodat ik niet echt heel mooie foto’s heb kunnen nemen. Maar geloof me maar op m’n woord dat het echt een adembenemend uitzicht was. Daar waren we zo’n uurtje en zijn toen met de bus terug naar het hotel gegaan. Er bleek internet in het hotel te zijn, dus even snel een mailtje sturen en toen snel op bed, want gister hadden weer een lange dag voor de boeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten